A hatékony reklám titka: nem csak a multik marketingezhetnek eredményesen!

Érezted már vállalkozóként, hogy nincs az a pénz, amit elkölthetnél a marketingre, hogy igazán hatékony legyen?

Nézted már irigykedve a multik TV-reklámkjait, katalógusnyi szórólapjait, és elgondolkoztál azon, hogy vajon miből telne Neked versenybe szállni velük?

Érezted már átverve magad, amikor a felkínált szuper reklám-lehetőség, lapzárta előtti hirdetés a helyi újságban, valamelyik internetes vagy nyomtatott cégkatalógusban nem hozott semmit? Vagy esetleg hibásan jelent meg?

Van egy jó hírem!

A hatékony reklám nem csak a multik lehetősége. Neked is lehetőséged van rá, hogy úgy költsd el a reklámra szánt pénzed, hogy az valóban hatékony legyen, megtérüljön és még profitot is hozzon!

Ehhez nem kell mást tenned, mint megértened, hogy mitől hatékony reklám a Te hirdetésed. Ez pedig olyan egyszerű, mint az egyszeregy, mégis sokan elvesznek a részletekben, és nem foglalják össze ilyen közérthetően.

A hatékony reklám három titka:

  1. A vállalkozás számára megfizethető, és rendszeresen megfizethető.
  2. Pontosan mérhető, hogy a befektetett pénz milyen arányban térült meg, mit hozott vissza.
  3. Eléri a célt, amit a vállalkozó a marketing kampány előtt kitűzött. Ez általában üzleti forgalom növelés, profit növelés, termék bevezetése vagy készlettől megszabadulás.

Ez az a három titok, ami a hatékony reklám eléréséhez kell. Semmi más. A többi már csak részletkérdés.

Hogyan tud egy kisvállalkozó kevés pénzből hatékony reklám tevékenységet folytatni?

Konkrét ötleteket is adok, de előtte hadd fordítsam le a három fenti pontot a vállalkozók mindennapi életére. Az a reklám, ami ennek a három feltételnek megfelel, az biztosan hatékony reklám lesz. Aminél viszont akár egyik is hiányzik, ott gondolkodj el rajta, hogy meddig öntöd még a pénzed egy feneketlen zsákba!

  1. Legyen rendszeresen megfizethető. Egy tipp: döntsd el, hogy a profitod vagy az árrésed hány százalékát költöd el reklámra. Ezt az összeget minden héten tedd félre, és valóban költsd is el. A képlet pedig nagyon egyszerá: az a reklám, amit ebből a pénzből meg tudsz fizetni, az rendszeresen megfizethető lesz. Ami ennél többe kerül, az tűnjön bármilyen hatékonynak, jelenleg nem Neked való. Egyszerűen azért nem, mert nem termeli ki a költségeit.
  2. Legyen pontosan mérhető. Gyakran ezt a legnehezebb elérni a kisvállalkozóknak. Hiába jelentetsz meg egy hirdetést, ha nem tudod, hogy a vevők vajon arra jöttek-e be, vagy amúgy is vásároltak volna. A legjobb megoldások mérhetőségre: külön telefonszám az egyes akciókhoz, internetes hirdetésnél külön oldalra irányítás, nyomtatott hirdetésnél valamilyen kupon, kedvezmény elhelyezése, amit a vásárló be tud hozni. Hidd el, sokszor megéri az új vásárlóknak valami extra kedvezményt, ajándékot adni csak azért, hogy a reklám hatékonyságát mérni tudd, és legközelebb a marketingre költött pénzed még hatékonyabban tudd felhasználni!
  3. Érje el a célt. Ehhez az kell, hogy ne általános hirdetést jelentess meg. Ne a céged, a tevékenységed akard reklámozni, hanem azt a konkrét dolgot, ami abban a pillanatban az üzleti célod. Ha készletkiárusítás a cél, akkor reklámozd azt. Ha üzleti forgalom növekedés, akkor jelentess meg olyan reklámot, amivel minél több új vásárlót tudsz behozni. Ha profitot akarsz növelni, akkor inkább reklámozz a régi vevőid felé valami magas profittartalmú terméket.

Ha betartod ezt a három dolgot, ha betartatod mindenkivel, akinek a reklámért fizetsz – legyen az grafikus, marketing szakember, hirdetési felület stb. -, akkor biztos lehetsz abban, hogy hatékony reklám lesz az eredménye. És a ma megjelent hatékony reklám egyre több profitot fog hozni Neked, amiből holnap még többet tudsz majd költeni újabb és újabb hatékony és sikeres marketing akciókra.

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.