Az Európai Parlament által még 2007. július 11-én elfogadott jogszabály szerint 2012. december 31-étől minden EU-tagállamban, így Magyarországon is le kell bontani a még meglévő postai monopóliumot, és biztosítani kell a címre kézbesítésben a szabad versenyt. Jelenleg a nemzeti postai szolgáltatóknak az érintett tagállamokban még az 50 grammnál nem nehezebb levelek és levelezőlapok kézbesítésére van monopóliumuk, tájékoztatásképp egy 50 g-os küldemény kb. 10 db A4-es papírt jelent.
Mit jelent pontosan a címre kézbesítés?
A címre kézbesítés egy félig szakmai kifejezés, azokra a küldemény kézbesítési formákra értjük, amikor a feladó konkrétan megjelöli a címzett nevét és címét a küldeményen, így személyesen hooá juttatjuk el a küldeményt. Tágabb értelemben címre kézbesítésnek számít akár a csomagfeladás, futárszolgálat, de a szakmában általában ezt a kifejezést a levelek, levelezőlapok, DM-levelek, előfizetéses újságok kézbesítésére használjuk.
Hogyan csökkentheti a címre kézbesítés költségeit egy hazai vállalkozás?
A közelgő teljes liberalizáció és a már meglévő könnyítések izgalmas lehetősélgeket rejtenek magukban a magyar vállalkozások számára is. Habár a teljes verseny még messze van, aki élelmes, az már most is jelentősen tudja csökkenteni a címre kézbesítés kapcsán felmerülő költségeit.
Ez nem feltétlenül alternatív postai szolgáltató választását jelenti, hanem magában foglalja egyrészt önmagában a versenyeztetés lehetőségét, a marketing terv átgondolását és így a kiküldött küldemények számának, méretének racionalizálását. Ezen kívül nem feledkezhetünk meg a XXI. századi lehetőségekről, amikor is a papíralapú, postaládába kézbesített küldemény már nem az egyetlen megoldás marketing- vagy egyéb üzleti kommunikációra.