Érezted már vállalkozóként, hogy nincs az a pénz, amit elkölthetnél a marketingre, hogy igazán hatékony legyen?
Nézted már irigykedve a multik TV-reklámkjait, katalógusnyi szórólapjait, és elgondolkoztál azon, hogy vajon miből telne Neked versenybe szállni velük?
Érezted már átverve magad, amikor a felkínált szuper reklám-lehetőség, lapzárta előtti hirdetés a helyi újságban, valamelyik internetes vagy nyomtatott cégkatalógusban nem hozott semmit? Vagy esetleg hibásan jelent meg?
Van egy jó hírem!
A hatékony reklám nem csak a multik lehetősége. Neked is lehetőséged van rá, hogy úgy költsd el a reklámra szánt pénzed, hogy az valóban hatékony legyen, megtérüljön és még profitot is hozzon!
Ehhez nem kell mást tenned, mint megértened, hogy mitől hatékony reklám a Te hirdetésed. Ez pedig olyan egyszerű, mint az egyszeregy, mégis sokan elvesznek a részletekben, és nem foglalják össze ilyen közérthetően.
A hatékony reklám három titka:
- A vállalkozás számára megfizethető, és rendszeresen megfizethető.
- Pontosan mérhető, hogy a befektetett pénz milyen arányban térült meg, mit hozott vissza.
- Eléri a célt, amit a vállalkozó a marketing kampány előtt kitűzött. Ez általában üzleti forgalom növelés, profit növelés, termék bevezetése vagy készlettől megszabadulás.
Ez az a három titok, ami a hatékony reklám eléréséhez kell. Semmi más. A többi már csak részletkérdés.
Hogyan tud egy kisvállalkozó kevés pénzből hatékony reklám tevékenységet folytatni?
Konkrét ötleteket is adok, de előtte hadd fordítsam le a három fenti pontot a vállalkozók mindennapi életére. Az a reklám, ami ennek a három feltételnek megfelel, az biztosan hatékony reklám lesz. Aminél viszont akár egyik is hiányzik, ott gondolkodj el rajta, hogy meddig öntöd még a pénzed egy feneketlen zsákba!
- Legyen rendszeresen megfizethető. Egy tipp: döntsd el, hogy a profitod vagy az árrésed hány százalékát költöd el reklámra. Ezt az összeget minden héten tedd félre, és valóban költsd is el. A képlet pedig nagyon egyszerá: az a reklám, amit ebből a pénzből meg tudsz fizetni, az rendszeresen megfizethető lesz. Ami ennél többe kerül, az tűnjön bármilyen hatékonynak, jelenleg nem Neked való. Egyszerűen azért nem, mert nem termeli ki a költségeit.
- Legyen pontosan mérhető. Gyakran ezt a legnehezebb elérni a kisvállalkozóknak. Hiába jelentetsz meg egy hirdetést, ha nem tudod, hogy a vevők vajon arra jöttek-e be, vagy amúgy is vásároltak volna. A legjobb megoldások mérhetőségre: külön telefonszám az egyes akciókhoz, internetes hirdetésnél külön oldalra irányítás, nyomtatott hirdetésnél valamilyen kupon, kedvezmény elhelyezése, amit a vásárló be tud hozni. Hidd el, sokszor megéri az új vásárlóknak valami extra kedvezményt, ajándékot adni csak azért, hogy a reklám hatékonyságát mérni tudd, és legközelebb a marketingre költött pénzed még hatékonyabban tudd felhasználni!
- Érje el a célt. Ehhez az kell, hogy ne általános hirdetést jelentess meg. Ne a céged, a tevékenységed akard reklámozni, hanem azt a konkrét dolgot, ami abban a pillanatban az üzleti célod. Ha készletkiárusítás a cél, akkor reklámozd azt. Ha üzleti forgalom növekedés, akkor jelentess meg olyan reklámot, amivel minél több új vásárlót tudsz behozni. Ha profitot akarsz növelni, akkor inkább reklámozz a régi vevőid felé valami magas profittartalmú terméket.
Ha betartod ezt a három dolgot, ha betartatod mindenkivel, akinek a reklámért fizetsz – legyen az grafikus, marketing szakember, hirdetési felület stb. -, akkor biztos lehetsz abban, hogy hatékony reklám lesz az eredménye. És a ma megjelent hatékony reklám egyre több profitot fog hozni Neked, amiből holnap még többet tudsz majd költeni újabb és újabb hatékony és sikeres marketing akciókra.