Ne dőlj be Te is annak a rossz szövegnek, hogy a szórólap tervezés csupán grafikusi feladat!
A szórólap egy marketing eszköz, aminek egyetlen célja az, hogy számodra (a céged számára) vevőket és bevételt hozzon.
Szórólap tervezés: Sajnálom, rossz hírem van!
A szórólap nem arról szól, hogy szép legyen. A szórólap csak arról szól, hogy eladjon. És ennek a célnak egy okos vállalkozó a szépséget, vagy más, megfoghatatlan grafikai szempntokat is alárendeli.
A jó szórólap tehát nem olyan elvont dolgoktól jó, hogy szépen vannak benne elrendezve a képek, vagy hogy a háttér színe milyen mértékben harmonizál a szövegével.
A jó szórólap attól jó, ha elad. Forgalmat, bevételt, profitot generál Neked. Egyébként meg kidobható a kukába.
De ha nem grafikus, akkor ki tud jó szórólapot tervezni?
A szórólap tervezés alapvetően egy marketing feladat. Gyakran vállalkozóként vagy üzletvezetőként sokkal jobb szórólapot tudsz tervezni a saját cégednek, mint a grafikusok többsége.
Miért?
Mert Te ismered a vevőidet, tudod, hogy mi fontos nekik, mire van szükségük. Pontosan tudod, hogy mire jönnek be az üzletedbe és mire nem.
A szórólap tervezés során a grafikus csak ezután jöhet. Neki már csak azt kell a papírra varázsolnia, amit a makering szakember, vagy Te, a vállalkozó megálmodott. Neki el kell érnie, hogy a leghatékonyabb grafikai elemekkel tegye még figyelemfelkeltőbbé azt az akciót, ami akár önmagában, egy sima A5-ös fekete-fehér papíron is vásárlók tömegét vonzaná be az üzletbe.
Hogyan is működik akkor egy profi szórólap tervezés?
- Első lépésben megtervezzük, hogy mi az az akció, ajánlat, amivel a vevőket be fogjuk vonzani a Te üzletedbe.
- Második lépésben a szórólapot magát fogjuk megtervezni. Vagyis akár vázlatszerűen összerakni, hogy milyen szöveg, milyen elemek kerüljenek rá ahhoz, hogy tényleg bevonzza a vásárlókat
- Harmadik lépésben jöhet csak a grafikus. Az ő feladata, hogy gyakorlati tudásával pontosan a megtervezett anyagot vigye fel a számítógépre, készítse elő a nyomtatáshoz.
Ezek szerint a szórólap tervezés mindig sokba kerül?
Egyáltalán nem. Egy jól előkészített szórólap esetében még az is lehet, hogy a grafikusnak a végén kevesebbet fogsz kifizetni, egyszerűen azért, mert könnyebb dolga lesz és hamarabb el tudja készíteni az anyagot.
Arról nem is beszélve, hogy a jó szórólap akár kétszer-háromszor annyit is hozhat Neked, mint egy gyengén összerakott.
A profi szórólap tervezés nem arról szól, hogy Neked meg kellene találnod azt a garfikust, aki a legolcsóbb óradíjért feldobál valamit a monitorra. A profi szórólap tervezés arról szól, hogy létrehozunk egy olyan reklámeszközt, ami a rá költött kemény Forintoknál biztosan többet fog Számodra hozni.
Mert Te elsősorban vállalkozó, nem pedig balek vagy. A profi szórólap tervezéshez pedig nem csak a számítógéphez, de az eladáshoz is érteni kell.